“ မႏၱေလးကို ပ်ံသြားသလား” ဆိုတဲ့ ရသဝတၳဳတိုေလးရဲ႕ ဖန္တီးရွင္ စာေပႏွစ္ထပ္ကြမ္းဆုရွင္ စာေရးဆရာမ ေခ်ာအိမာန္(မႏၱေလး)နဲ႔ ေတြ႕ဆံုျခင္း

blank

ဂႏၳဝင္မဂၢဇင္းမွာ အပတ္စဥ္တင္ဆက္ေပးေနတဲ့ နယ္ပယ္အသီးသီးက ထူးခၽြန္ထက္ျမက္တဲ့ စြမ္းေဆာင္ရွင္ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေတြနဲ႔ ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းျခင္းက႑မွာ ဒီတစ္ပတ္ေတြ႕ဆံုေမးျမန္းထား သူကေတာ့ စာေရးဆရာမ ေခ်ာအိမာန္(မႏၱေလး)ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာမက Mandalay Icon မဂၢဇင္းရဲ႕ အယ္ဒီတာအေနနဲ႔ တာဝန္ယူခဲ့သလို ေရႊအျမဳေတစာေပႏွစ္ထပ္ကြမ္းဆုရွင္လည္းျဖစ္ၿပီး မိုးမာန္စာအုပ္တိုက္ကိုလည္း တည္ေထာင္ထားပါတယ္။ လက္ရွိမွာ စာေပေဟာေျပာပြဲေတြလည္း ေဟာေျပာျဖစ္ေနၿပီး စာဖတ္ပရိသတ္အခိုင္အမာနဲ႔ ေအာင္ျမင္စြာရပ္တည္ေနတဲ့ ဆရာမရဲ႕ အႏုပညာ ခရီးလမ္းေပၚက အေတြ႕အႀကံဳေလးေတြကို ဖတ္ၾကည့္လိုက္ၾကရေအာင္လားရွင္။

၁။ မဂၤလာပါ ဆရာမ။ ပထမဆံုးအေနနဲ႔ ဆရာမရဲ႕ ကုိယ္ေရးအက်ဥ္းေလးကို ပရိသတ္ႀကီးနဲ႔ မိတ္ဆက္ ေပးပါဦး။

နာမည္အရင္းက ေခ်ာအိမာန္ပါပဲ။ ကေလာင္နာမည္ကေတာ့ ေခ်ာအိမာန္(မႏၱေလး)ပါ။ ျမန္မာ စာအဓိကနဲ႔ပဲ ေက်ာင္းၿပီးထားပါတယ္။ မိဘေတြကေတာ့ ျပင္ဦးလြင္မွာ ေနထိုင္ၾကပါတယ္။ ကြ်န္မ ကေတာ့ အဘိုးအဘြားေတြနဲ႔႔ပဲ မႏၱေလးမွာပဲ ေနထိုင္ႀကီးျပင္းခဲ့တာပါ။

၂။ စာေပကို ဆရာမဘယ္အရြယ္ကတည္းက စတင္ထိေတြ႕ကၽြမ္းဝင္ခဲ့တာပါလဲ။ စာေပေလာကထဲ စတင္ဝင္ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပံုကိုလည္း သိပါရေစ။

ငယ္ငယ္ကတည္းက ဝါသနာဓာတ္ခံပါေနတာထင္တယ္။ ေက်ာင္းေတြမွာစာစီစာကံုးတို႔ ဘာတို႔ေရးတယ္ဆိုရင္ ေကာင္းေနတတ္တယ္။ အမွတ္လည္း စာစီစာကံုးမွာ ပိုရတယ္။ စာစီစာကံုးရဲ႕ ပံုစံေတြက ဝတၳဳပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ သြားသြားဆင္ဆင္ေနတတ္တာေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက သူ႔ဟာသူရွိေနတဲ့ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ကြ်န္မအဘြားက စာဖတ္တယ္ရွင့္။ စာဖတ္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕စာအုပ္ ေတြကို လိုက္ဖတ္မိရင္းနဲ႔ အဘြားဖတ္တဲ့ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးတို႔၊ ခင္ႏွင္းယု၊ ကလ်ာ၊ ေမာင္ထင္၊ ေရႊဥေဒါင္း စတဲ့ စာအုပ္ႀကီးေတြကိုပါ ကိုယ္ကငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ဖတ္မိသလိုျဖစ္ေနတာေပါ့ေနာ္။ ၿပီးေတာ့ ငယ္ငယ္ကဆို ကြ်န္မကာတြန္းေတြအရမ္းႀကိဳက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ကာတြန္းေတြဖတ္ျဖစ္ တာေပါ့။ မေဟာ္သဓာဇာတ္ေတာ္ႀကီးဆိုရင္ အရင္တုန္းက ကာတြန္းေလးေတြနဲ႔ လာတယ္ေလ။ ဘုရားဇာတ္ေတာ္တို႔ အဲဒါမ်ိဳးေတြကိုုလည္း အရမ္းႀကိဳက္တယ္။ ေနာက္မိုးေသာက္ပန္းတို႔ ေရႊေသြး တို႔ကို မလြတ္တမ္းဖတ္ခဲ့တယ္ေပါ့ေနာ္။ ဖတ္ခဲ့ရင္းနဲ႔ ကာတြန္းေလးေတြကိုလည္း အရမ္းႀကိဳက္တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဝတၳဳတိုေလးေတြကိုစဖတ္လာတဲ့အခ်ိန္ မဂၢဇင္းဝတၳဳတိုေလးေတြေပါ့။ မဂၢဇင္းမွာပါတဲ့ အရင္တုန္းက ရင္ခုန္ပြင့္တို႔ဘာတို႔မွာပါတဲ့ ဝတၳဳတိုေလးေတြကို ႏွစ္သက္ရင္းနဲ႔ စာေရးခ်င္စိတ္ သူ႔အ လိုလိုျဖစ္လာတာေပါ့။ အဲဒါနဲ႔ကိုယ္ဟာကိုယ္ဒီလိုပဲေရးျဖစ္ေနတာေပါ့။ ဘယ္မွေတာ့ မပို႔ျဖစ္ဘူး။ အဲ့လိုနဲ႔ေရးရင္းနဲ႔ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာဒီလိုမဂၢဇင္းေတြမွာ ပံုႏွိပ္စာလံုးနဲ႔ ေရးထားတဲ့ဟာ ကိုယ့္ဝတၳဳကိုယ္ ျမင္ခ်င္တဲ့စိတ္ဆႏၵေတာ့အရမ္းရွိတယ္။ ဒါနဲ႔ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အဲ့ဒီလိုမ်ိဳးေတြေရးၾကည့္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ငယ္ေသးတဲ့အခ်ိန္အေတြ႕အႀကံဳႏုနယ္တဲ့အခ်ိန္မွာေရးေတာ့ စာေတြကဘာမွအရာမထင္ခဲ့ဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္းအမွန္အတိုင္းေျပာရရင္မႀကိဳက္ဘူးေပါ့..။ စိတ္ရွိလို႔သာေရးတာေလ။ ေရးၿပီးေတာ့သိမ္းထားၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ဖတ္ၾကည့္ေပါ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာေရးထားတာေတြကို အဲဒီအရြယ္မွာဖတ္ရင္ေတာ့ ေက်နပ္ပီတိျဖစ္ေနေတာ့တာေပါ့။ ပထမဆံုးစာမူ စပါခဲ့တာကေတာ့ ၁၉၉၈-ခုႏွစ္၊ ေမတၱာရွင္မဂၢဇင္းမွာပါ။ စာေပေလာကထဲကို ၁၉၉၈ မွာ စတင္ဝင္ေရာက္လာေပမဲ့လည္း ေနာက္ထပ္ သံုးေလးႏွစ္က စာမေရးျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ေနာက္ေတာ့မွပဲ ဆက္ေရးျဖစ္သြားတာေပါ့ေနာ္။

၃။ အခုအခ်ိန္အထိဆရာမေရးသားျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဝတၳဳတို၊ ဝတၳဳရွည္ပုဒ္ေရေပါင္း ဘယ္ေလာက္ရွိသြားၿပီလဲ ဆရာမ။

အပုဒ္ေရ (၁ဝဝ)ေက်ာ္ရွိပါၿပီ။ အတိအက်ေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။ ဤေဆာင္းပါးကို ဂႏၳဝင္မဂၢဇင္းမွ ေရးသားတင္ဆက္သည္။

၄။ ဆရာမ ေရးခဲ့တဲ့ဝတၳဳတိုေလးေတြထဲမွာဆိုရင္ “ မႏၱေလးကိုပ်ံသြားသလား” ကို အားလံုးသိၾကတယ္ ေပါ့ေနာ္။ ဒါက ဆရာမရဲ႕ Master Piece လို႔လည္း ေျပာလို႔ရတာေပါ့။ အဲဒီဝတၳဳတိုေလးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အမွတ္တရေလးေတြကိုလည္း ျပန္ေျပာျပပါဦး ဆရာမ။

အဲဒီဝတၳဳကေတာ့ ပံုမွန္ေရးရိုးေရးစဥ္အတိုင္းေရးလိုက္တာေပါ့။ ေရးတုန္းကေတာ့။ ဒါေပမဲ့ မွတ္ မွတ္သားသားရွိတာကေတာ့ အဲဒီဝတၳဳကိုေရးေတာ့ အစကေနအဆံုးထိေရးတဲ့အခါမွာ တစ္ခါမွ မျပင္ လိုက္ရဘူးေပါ့ေနာ္။ ကိုယ္တိုင္လည္းစိတ္တိုင္းက်တယ္။ ဒီဝတၳဳတိုေလးက ေရႊအျမဳေတနဲ႔ လိုက္ဖက္မယ္ထင္တယ္ဆိုၿပီး စိတ္ကူးရၿပီးေတာ့ ပို႔လိုက္တာ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာေရႊအျမဳေတမွာ ကြ်န္မရဲ႕ စာမူ တစ္ခါမွ မပါဖူးေသးဘူး။ တစ္ခါမွလည္း မပို႔ဖူးေသးဘူးေပါ့ေနာ္။ ပထမဦးဆံုးပို႔တဲ့ ဒီအပုဒ္ေလး က၂ဝဝ၈-မွာ စပါတယ္။ ပါလာတဲ့ခံစားမႈကေတာ့ ေဖာ္ျပလို႔ကိုမရပါဘူး။ အရမ္းေပ်ာ္တာေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္က ေရႊအျမဳေတဆိုတာ ဒီစာအုပ္ထဲပါဖူးမွကို စာေရးဆရာတစ္ေယာက္အျဖစ္ အသိ အမွတ္ျပဳတယ္ဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးအထိေရာက္ေအာင္ကို စာေပေလာကမွာ ၾသဇာႀကီးတဲ့စာအုပ္ျဖစ္ေန တဲ့အတြက္ရယ္၊ ေနာက္တစ္ခုက ဒီထဲမွာပါရင္ စာဖတ္ပရိသတ္ေတြသိၾကတယ္ေပါ့ေနာ္။ ကၽြန္မစာမူေလးပါလာတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး သတိထားမိၾကတယ္။ စာဖတ္သူေတြဆီက “ အရမ္းေကာင္းတာပဲ”ဆိုတဲ့ အသံကိုလည္း ျပန္ၾကားရတယ္ေပါ့ေနာ္။ ေျပာရရင္ေတာ့ ေရႊမွာ ပြဲဦးထြက္ပါတဲ့ ဒီအပုဒ္ေလးက ေရႊအျမဳေတစာေပဆုလည္း ပြဲဦးထြက္ရလိုက္တာေပါ့ေနာ္။ ဆိုေတာ့ ဒီဟာေလးဟာ ကၽြန္မအတြက္ Masterpiece လည္းျဖစ္သြားတယ္။ ေခ်ာအိမာန္ဆိုရင္“ မႏၱေလးကို ပ်ံသြားသလား” နဲ႔တြဲၿပီး သိတဲ့အထိျဖစ္သြားတယ္ေပါ့။ ဒါက ကၽြန္မအတြက္ တကယ့္အမွတ္တရပါ။

၅။ ဆရာမက စာေပဆုေတြလည္းရခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဆရာမရရွိခဲ့ဖူးတဲ့ စာေပဆုေလးေတြ အေၾကာင္းလည္း နည္းနည္းေလာက္ ေျပာျပေပးပါဦး။

စာေပဆုႏွစ္ဆုကေတာ့ ၂ဝဝ၈-ခုႏွစ္မွာ “ မႏၱေလးကို ပ်ံသြားသလား” ဝတၳဳတိုနဲ႔ရခဲ့တဲ့ ေရႊအျမဳေတစာေပဆု(ဝတၳဳတိုဆု)နဲ႔ ၂ဝ၁၆-ခုႏွစ္မွာ “ေတာင္က်ျမဴေတြဆိုင္းခဲ့ၿပီ” ဝတၳဳနဲ႔ ရခဲ့တဲ့ ေရႊအျမဳေတစာေပဆု(ဝတၳဳရွည္ဆု)ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္ပုဒ္လံုးကေတာ့ လူေျပာလည္းမ်ားတယ္။ “မႏၱေလးကို ပ်ံသြားသလား” ကေတာ့ ပြဲဦးထြက္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ပိုၿပီးေတာ့ အမွတ္တရျဖစ္တာေပါ့။

၆။ ဆရာမအတြက္ ဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေပၚလာေစဖို႔ ဘယ္လိုတြန္းအားေတြ၊ လႈံ႕ေဆာ္မႈမ်ိဳးေတြက အဓိကျဖစ္မလဲ ဆရာမ။

ဝတၳဳတိုတစ္ပုဒ္ျဖစ္လာဖို႔ လႈံ႕ေဆာ္မႈကက်ေတာ့ အဓိကက ကိုယ္ျမင္တဲ့ခံစားမႈေပါ့ေနာ္။ ကၽြန္မတို႔က ဒီအေၾကာင္းရာတစ္ခုကို ျမင္တယ္။ စာေရးသူေတြက မ်ားေသာအားျဖင့္ အျမင္ကို ခံစားလို႔ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ စိတ္ကူးနဲ႔အျဖစ္နဲ႔၊ တစ္ခါတေလ စိတ္ကူးထဲမွာေတာင္  စာေရးဖို႔တည္ ေဆာက္ၿပီးသားေတာင္ျဖစ္သြားတယ္ေပါ့။ သာမန္စာဖတ္သူေတြက်ေတာ့ အဲ့ဒီအေပၚမွာ ဒီတိုင္းရိုးရိုးပဲ ခံစားတယ္ေပါ့။ ကၽြန္မတို႔ ဝတၳဳေရးတဲ့သူေတြက်ေတာ့ ကိစၥတစ္ခုဆိုလည္း ဒါႀကီးက တကယ္ကို ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ပဲေပါ့။ ဒီခံစားမႈက ေကာင္းလိုက္တာေပါ့ေနာ္။ အဲ့လိုမ်ိဳးစိတ္ထဲေရာက္လာတယ္ေပါ့။ ေရာက္လာတဲ့ဇာတ္ လမ္းဇာတ္ကြက္ေတြ၊ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ေတြက ကၽြန္မတို႔ရင္ထဲကို လႈံ႕ေဆာ္ရိုက္ခတ္တာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ စာေရးသူျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ မေရးရဘဲ မေနႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္တယ္ ေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒါက ကၽြန္မတို႔ ဘယ္လိုေျပာမလဲ စာေရးသူေတြမွာပါလာတဲ့ orginal လႈံ႕ေဆာ္မႈေပါ့။ သာမန္စာဖတ္သူေတြမွာေတာ့ အဲ့ဒီလိုလႈံ႔ေဆာ္မႈသိပ္မျဖစ္ဘူးေပါ့။ သူက ဒါကိုေတြ႔လိုက္လို႔ ခံစားရင္ေတာ့ ခံစားလိုက္ေပါ့ေနာ္။ “ပန္းေရာင္းေနတဲ့ ကေလးေလး သနားစရာ ေကာင္းလိုက္တာ” ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီေလာက္ပဲခံစားမယ္။ ကၽြန္မတို႔စာေရးသူေတြက်ေတာ့ အဲ့ဒီရဲ႕ ပန္းေရာင္းတဲ့ကေလး ေလးရဲ႕ ေနာက္ကြယ္က သူရဲ႕အက်င့္စာရိတၱေတြ၊ သူ႔ရဲ႕မ်က္လံုး၊ သူဟာပန္းေရာင္းေနေပမဲ့ ဘယ္လို စိတ္ထားမ်ိဳးေလးရွိတယ္၊ ဘယ္လိုကူညီလိုက္တာ။ ဒါေလးက ေဆာင္းပါးေလးျဖစ္မယ္။ တစ္ခါတေလ ဝတၳဳျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။ အဲ့ဒီလိုခံစားၿပီးေတာ့သြားေနတာေပါ့။ ဒီခံစားမႈက ဝတၳဳေရးျဖစ္ဖို႔ကို တြန္းအား၊ ဒါမွမဟုတ္ စိတ္ရဲ႕လႈံ႔ေဆာ္မႈျဖစ္မွာေပါ့ေနာ္။

၇။ ဆရာမ ေရးသားခဲ့ဖူးတဲ့ဝတၳဳတိုေလးေတြထဲက ဆရာမအႀကိဳက္ဆုံးလည္းျဖစ္၊ အမွတ္တရလည္း ရွိခဲ့ တဲ့ဝတၳဳတိုေလးရွိရင္ တစ္ပုဒ္ေလာက္ေျပာျပေပးပါ ဆရာမ။

ကၽြန္မေရးခဲ့တဲ့ထဲကဆိုရင္ေတာ့ “မႏၱေလးကို ပ်ံသြားသလား” နဲ႔ “ ေတာင္က်ျမဴေတြဆိုင္းခဲ့ၿပီ ” ဆိုတဲ့ ဝတၳဳေလးႏွစ္ပုဒ္လို႔ပဲ ေျပာရမွာေပါ့။ ႏွစ္ပုဒ္လံုးကေတာ့ လူေျပာလည္းမ်ားတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္တိုင္လည္း စိတ္ႏွစ္ၿပီးေရးထားတယ္။ ႏွစ္ပုဒ္ထဲမွာ “ မႏၱေလးကို ပ်ံသြားသလား” ကေတာ့ ပြဲဦး ထြက္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ပိုၿပီးေတာ့ အမွတ္တရျဖစ္္တာေပါ့ေနာ္။

၈။ ဆရာမက မၾကာခင္ကမွ ဥေရာပ ၆-ႏုိင္ငံကုိ စာေပခရီးစဥ္အေနနဲ႔ သြားခဲ့ေသးတယ္လို႔ သိရပါ တယ္။ စာေရးဆရာမတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံတကာ ခရီးစဥ္မွာ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳေတြ၊ ဗဟုသုတေလးေတြကိုလည္း စာဖတ္ပရိသတ္ႀကီးကို ျပန္မွ်ေဝေပးပါဦး။

ရန္ကုန္က စာေပမိတ္ေဆြေတြနဲ႔ အတူတူသြားျဖစ္တဲ့ ၆နိုင္ငံေပါ့။ တစ္နိုင္ငံကို ၂ ရက္စီ ေလာက္နဲ႔ ဆယ့္ေလးရက္ၾကာတယ္ေပါ့ေနာ္။ ျမန္ျမန္လည္း သြားရတယ္။ ကုိယ္ေရာက္ခ်င္တဲ့ေနရာ ေတြကိုလည္း စံုေအာင္သြားရတယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒီမွာ ေကာင္းတာတစ္ခုက စာေပမိတ္ေဆြေတြနဲ႔ အခ်င္းခ်င္းသြားရတဲ့အခါမွာ ကိုယ့္အသိ၊ သူ႔အသိေတြ အမ်ားႀကီးဖလွယ္ခြင့္ရခဲ့တယ္ေပါ့။ တစ္နို္င္ငံ ၿပီး တစ္နိုင္ငံကူးရတဲ့အခါမွာ ကၽြန္မတို႔ေတြႀကံဳတဲ့အခါမွာ ဘယ္လိုေျပာမလဲ စာမ်က္နွာတစ္ရြက္ကို အေျပာင္းအလဲေတြနဲ႔ လွန္လိုက္ရသလိုပဲ။ တစ္ႏိုင္ငံနဲ႔တစ္နိုင္ငံ ယဥ္ေက်းမႈအေနထား၊ တည္ေဆာက္ ပံု၊ ရာသီဥတုစသျဖင့္ေပါ့။ ဟိုဘက္ပိုင္းေရာက္ေတာ့မွ ကၽြန္မတို႔က ေနာ္ေဝကစတာကိုး။ ေနာ္ေဝက ေတာ့ တအားေအးေသးတယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ သဘာဝ႐ႈခင္းေတြ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ၿမိဳ႕ျပအေျခအေန အားလံုးဟာ မတူညီဘူး။ လံုးဝကိုတစ္နိုင္ငံနဲ႔တစ္နိုင္ငံ ကြဲျပားတယ္။ အနုပညာ၊ ယဥ္ေက်းမႈတည္ ေဆာက္ပံုေတြကလည္းမတူဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အားလံုးကေကာင္းေနတာတစ္ခုက စနစ္ေပါ့ေနာ္။ စနစ္အရမ္းေကာင္းတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေပါ့။ တစ္ႏိုင္ငံနဲ႔တစ္ႏိုင္ငံကူးတဲ့ အခါမွာ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးအရမ္းေကာင္းတဲ့အတြက္ ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာမပင္ပန္းဘူး။ လမ္းေတြေကာင္းတယ္။ ကားေတြ ေကာင္းတယ္။ လူေတြကို safe ျဖစ္တယ္ေပါ့ေနာ္။ သြားလာတဲ့ ေနရာမွာ လံုၿခံဳမႈရွိတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မ်ား ငါ့ကားႀကီးေမွာက္မလဲဆိုတဲ့ဟာမ်ိဳး လံုးဝမရွိဘူးေပါ့ေနာ္။ ေနာက္တစ္ခုက သူက ခရီးသြားေတြေပၚမွာလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး care ျဖစ္တယ္။ ဂရုစုိက္ေပး တယ္။ ကၽြန္မတို႔ ညေတြမွာ ကဗ်ာရြတ္ပြဲေတြလုပ္ၾကတယ္။ ေနာက္ သူတို႔နိုင္ငံရဲ႕ယဥ္ေက်းမႈ၊ ဓေလ့ စ႐ိုက္ေတြေပါ့ေနာ္။ သူတို႔ေတြလည္း အကုန္လံုးေျပာျပၾကတယ္။ ေနာက္ ဒီအႏုပညာေတြ မတူတဲ့ ဟာေတြေပါ့။ မတူတဲ့ဟာေတြ ကၽြန္မတို႔ခံစားရတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ၿမိဳ႕ဖြဲ႔စည္းပံုေပါ့၊ ၿမိဳ႕ဖြဲ႔စည္းပံုကစ မတူတာေတြလည္း ရွိတယ္။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ေနာ္ေဝ၊ ဒိန္းမတ္။ ဒိန္းမတ္ဆိုလို႔ရွိရင္ အမွန္အတိုင္း ေျပာရရင္ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာ ဂ်ာမနီတို႔ ျပင္သစ္တို႔ တကယ့္ဒိတ္ဒိတ္ႀကဲေတြေပါ့။ ဒိန္းမတ္ကေတာ့ ပံုမွန္ေလာက္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ တကယ္ေရာက္သြားတဲ့အခါမွာ အဲ့ႏိုင္ငံရဲ႕ ဒီပူေပေဟကင္ၿမိဳ႕ေတာ္က ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို သာယာတာေတြ႕ရတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ၿမိဳ႕ဖြဲ႔စည္းပံုက အရမ္းလွတယ္ေပါ့။ ဆူညံသံေတြ ဘာမွမၾကားရဘူး။ ေလထုက အရမ္းသန္႔ရွင္းတယ္။ အဲနွစ္ခုကို သူက အရမ္းထိန္းခ်ဳပ္ ထားတာ ေတာ္ေတာ္ေလးေတာင္ၾကာၿပီေပါ့။ ဘာကို ထိန္းခ်ဳပ္လိုက္လည္းဆိုေတာ့ ကားေတြ မေမာင္းဘူး။ ၿမိဳ႕ေတြမွာဆို စက္ဘီးစီးတယ္။ ေနာက္တစ္ခု ရထားေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္္လိုက္တယ္။ ရထားေတြမရွိဘူး။ ၿမိဳ႕ရႈပ္ေထြးေနတာေတြ မရွိဘူးေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒီခါက်ေတာ့ သူတို႔က ဘယ္နားကို ၾကည့္လိုက္ၾကည့္လိုက္ ဖုန္မႈန္႔မရွိဘူး။ အားလံုးက သန္႔ရွင္းေနတာေပါ့။ ရာသီဥတုကလည္း ေကာင္းတယ္ဆိုေတာ့ သန္႔ျပန္႔ေနတဲ့ ဒီၿမိဳ႕ေတာ္ေလးတစ္ခုေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒီမွာလည္း တကယ့္ကို ရာဇဝင္ႀကီးေတြ ရွိခဲ့တဲ့ေနရာေတြေပါ့။ ပံုျပင္ဝတၳဳစာေရးဆရာ အန္ဒါဆင္းရဲ႕ဇာတိပဲ။ သူက ပူေပေဟကင္မွာေတာ့ ေမြးတာ မဟုတ္ဘူး။ သူက အဲဒီက နယ္ေလးမွာေမြးတာ။ အဲဒီကေနမွ သူအရမ္းထိုးေဖာက္ၿပီး ကမာၻေက်ာ္ ျဖစ္လာတာဆိုေတာ့ ဒါသူတို႔နိုင္ငံရဲ႕ ကမာၻေက်ာ္အန္ဒက္ဇင္း ရုပ္ထုတို႔ ဘာတို႔လဲ ရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ အန္ဒက္ဇင္း ကေနေမြးဖြားေပးလိုက္တဲ့ေရသူမေပါ့။ ဒီေရသူမရုပ္ထုဆိုရင္ တကယ့္ ကမာၻ႔အႏွံအျပားက ဧည့္သည္ေတြ လာၾကည့္ၾကတာေလ တိုးႀကိတ္ေနတာပဲ။ ၿပီးေတာ့ ရိုစီနန္းေတာ္ တို႔ ရိုမီိယိုနဲ႔ဂ်ဴးလိယက္ရိုက္တဲ့ နန္းေတာ္ေဟာင္းေတြေပါ့ေနာ္ အဲဒီမွာေတြ႕ရတယ္။ အဲ့လိုဆိုေတာ့ ဘုရင္မက ခုခ်ိန္ထိရွိေသးတယ္။ ထူးျခားတာတစ္ခုကေတာ့ ဒီဘုရင္မက ျပည္သူေတြနဲ႔ အင္မတန္ နီးစပ္တယ္ေပါ့ေနာ္။ သူကသူ႔ရဲ႕ နန္းေတာ္အေဆာက္အဦးေတြ ရွိတယ္။ အဲ့ဒီအထဲကိုအကုန္ဝင္လို႔ ရတယ္။ အဲဒီခန္းမႀကီးထဲကိုလည္း ဝင္လို႔ရတာေပါ့။ အဲဒီပတ္ဝန္းက်င္ကို အကုန္လံုးၾကည့္လို႔ရတယ္။ သူ႔ေမြးေန႔ဆိုလို႔ရွိရင္ ဘုရင္မက ေလသာေဆာင္ကေန ဒီျပည္သူေတြကို စကားေျပာတယ္ေပါ့။ အဲ့သူတို႔ နိုင္ငံမွာေတာ့ ျပည္သူေတြနဲ႔ ဘုရင္မနီးနီးစပ္စပ္ရွိၾကတဲ့ပံုစံမ်ိဳးကို လည္း ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ ဆိုေတာ့ ကၽြန္မ ဒီဘူေပေဟကင္ၿမိဳ႕ေလးကို သေဘာက်တယ္ေပါ့ေနာ္။ သူက သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ကိုလည္း အရမ္းထိန္းသိမ္းတဲ့အတြက္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ညီလာခံကို အဲ့ဒီမွာက်င္းပဖို႔ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကတယ္ေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ ကၽြန္မတို႔ ဂ်ာမနီနဲ႔ နယ္သာလန္ကိုေရာက္တယ္။ ျပင္သစ္ကေနမွ စပိ္န္မွာ ခဏပဲ။ စပိန္ကေနမွ ျပန္လာတယ္။ က်န္တဲ့နိုင္ငံအသီးသီးမွာလည္း ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေျပာစရာေတြ အမ်ားႀကီးေပါ့ေနာ္။ ျပင္သစ္မွာဆိုရင္ေတာ့ သူတို႔ရဲ႕အရင္လူေတြကိုေလ လြန္ေတာင္လြန္လြန္းတယ္လို႔ေတာင္ ကၽြန္မစိတ္ထဲ ထင္မိတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ သူ႔ႏိုင္ငံအတြက္ထားပစ္ခဲ့တဲ့ အနုပညာေတြက တစ္သက္စာမကဘူး လုပ္စားေပေတာ့ပဲ။ သူ႔နိုင္ငံ အတြက္လုပ္စားလို႔ ရတယ္ေပါ့ေနာ္။ ဘုရင္ေတြရဲ႕ နန္းေတာ္အေဆာက္အဦေတြက ခုခ်ိန္မွာ ဝင္ေငြ အရမ္းရတယ္ေလ။ အဲ့ဒီေဆာက္အဦးေတြထဲမွာ ဝင္ၾကည့္တဲ့ဝင္ေငြက တိုင္းျပည္အတြက္ေပါ့ေလ။ ဘ႑ာဝင္ေငြေတြ အမ်ားႀကီးရွာေပးႏိုင္တယ္ေပါ့။ ပန္းၿခံေတြဆိုလည္း အက်ယ္ႀကီးပဲ။ အေဆာက္ အဦးေတြဆိုလည္း ေျပာစရာကို မလိုဘူး။ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္တယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီမွာ အနုပညာ လက္ရာေတြ အရမ္းမ်ားတယ္။ ျပင္သစ္ကေတာ့ ပန္းပုေတြအမ်ားႀကီးေတြရတယ္။ ေက်ာက္ေတြနဲ႔ လုပ္ထားၿပီးေတာ့။ အဲ့ေတာ့ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ေနာ္။ ဒါအနာဂတ္အတြက္ အရမ္းထိန္းသိမ္းႏိုင္္ တယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒါေတြက တိုင္းျပည္အတြက္ေပါ့ေလ။ တကယ့္ကို ဝင္ေငြေတြ ေန႔စဥ္အရမ္းရေနတဲ့ ေနရာေတြေပါ့ေလ။ အမ်ားႀကီးေပါ့။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မ သူတို႔တိုင္းျပည္အတြက္ ထားေပးခဲ့တဲ့ဟာေတြ အတြက္ေတာ့ ဘာပဲေျပာေျပာ ဂုဏ္ယူစရာေပါ့ေလ။ ေနာက္လူေတြအတြက္ကိုေပါ့။ သူမ်ားနိုင္ငံေတြ သြားရင္ေတာ့ အမွန္တိုင္းရင္ေတာ့ ေလယာဥ္ကြင္းဆင္းကတည္းက ကၽြန္မဖတ္ဖူးသလိုေပါ့။ သူမ်ား ႏိုင္ငံေရာက္လို႔ ေလယာဥ္ကြင္းေရာက္ရင္ ငိုခ်င္စိတ္ေပါက္တယ္ဆိုတာလည္း အဟုတ္ပဲ။ ကိုယ္တိုင္ ႀကံဳရတဲ့အခါမွာ တကယ္ငိုခ်င္စိတ္ေပါက္တယ္။ ကၽြန္မတို႔က translet က ဒူဘိုင္းေပါ့။ ဒူဘိုင္းဆိုတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဒူဘိုင္းကို ညမွာ ဆင္းရေတာ့အခါက်ေတာ့ အဲ့ဒီေလယာဥ္တစ္ကြင္းလံုးႀကီးကေလ မီးေတြနဲ႔ ထိန္ထိန္ လင္းေနတာ။ တကယ္ကိုေလ အရမ္းလွေနတာ။ အဲ့လိုမ်ိဳးေပါ့ေလ ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာေလယာဥ္ကြင္္းကို ဆင္းလိုက္ရင္ မီးေလးမွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္နဲ႔ လမ္းေၾကာင္းေလးပဲ ျမင္ရတယ္ဆိုေတာ့ဒါ နဂိုတုန္းကလည္း စာေတြထဲဖတ္ဖူးတာေပါ့ေနာ္။ ဖတ္ဖူးတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒါတကယ္ပဲလို႔ ႏႈိင္းယွဥ္ၿပီးေတာ့ ျဖစ္သြားတဲ့ ခံစားတဲ့စိတ္ေပါ့ေနာ္။ သူမ်ားႏိုင္ငံနဲ႔ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကို ႏႈိင္း ယွဥ္ၿပီးခံစားတာေပါ့ေနာ္။ ဒူဘိုင္းေလဆိပ္ဆို တကယ့္ကို အဲ့ဒီၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕စာေလာက္ႀကီးမားတာေပါ့ ေနာ္။ အစစအရာရာ အေတြ႔အႀကံဳဗဟုသုတေတြလည္း အမ်ားႀကီးရခဲ့ပါတယ္။

၉။ လက္ရွိအခ်ိန္အထိ ဆရာမ ထုတ္ေဝခဲ့ၿပီးသားစာအုပ္ေတြဘယ္ႏွအုပ္ေလာက္ ရွိပါၿပီလဲ။ ေနာက္ ထပ္ထုတ္ေဝဖို႔ရွိေနတဲ့ စာအုပ္ေလးေတြရွိရင္လည္း သိပါရေစ။

ဘယ္ႏွအုပ္ရွိၿပီလဲဆိုေတာ့ အိပ္မက္စစ္စစ္ရယ္၊ ေခ်ာအိမာန္ၿပီးေတာ့ ေငြဇင္ေယာ္ဦးရယ္၊ ေရညိွတက္သြားတဲ့အိပ္မက္ျမဴခိုး၊ မန္မိုရီမိုးစက္မ်ားရယ္၊ ေရစိုစိုရယ္ အင္း… အားလံုးေပါင္း ၈-အုပ္ ရွိပါၿပီ။ စုေပါင္းစပ္ေပါင္းေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးမို႔ အတိအက်မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။

၁ဝ။ ဆရာမ အႏွစ္သက္ဆံုးစာေရးဆရာေတြနဲ႔  အႏွစ္သက္ဆံုးစာအုပ္အမည္ေလးတခ်ိဳ႕ကို ေျပာျပေပး ပါ ဆရာမ။

အႏွစ္သက္ဆံုးက စာေရးဆရာ၊ ဆရာမႀကီးေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးေပါ့ေနာ္။ မစႏၵာ၊ ႏုႏုရည္ (အင္းဝ)၊ မိုးမိုး(အင္းလ်ား)၊ ခင္ႏွင္းယု၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလးေပါ့။ စာကေတာ့ အစံုဖတ္ခ်င္တဲ့ အတြက္ ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးဆရာငယ္ေလးေတြေရးတဲ့ထဲကလည္း အရမ္းႀကိဳက္တာေတြ ရွိပါတယ္။ ႀကိဳက္တာေလးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိပါတယ္။

၁၁။ အစ္မအေနနဲ႔ စာေပေလာကကို တက္လွမ္းစမွာ ဘယ္လိုမ်ိဳး အခက္အခဲေတြကို ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရ ပါသလဲ။ အတားအဆီးေတြ၊ အတိုက္အခိုက္ေတြႀကံဳေတြ႕ရတဲ့အခါ  ႀကံ့ႀက့ံခံႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လိုစိတ္ ဓာတ္ခြန္အားေတြနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ပါသလဲ။

အခက္အခဲသိပ္အမ်ားႀကီးေတာ့ မႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရပါဘူး။ အတိုက္အခိုက္ဆုိလည္း စာေပနဲ႔ပတ္ သက္ၿပီးေတာ့လည္း ေဝဖန္သံ အဲ့ဒီလိုမ်ိဳးႀကီးေတာ့ ပစ္စလက္ခတ္မၾကားဘူးဖူးေပါ့ေနာ္။ တျခားေသာ ကိစၥေတြမွာ လူမႈပတ္ဝန္းက်င္မွာေနတာဆိုေတာ့ မလြတ္ပါဘူးေပါ့ေနာ္။ အဲ့လိုျဖစ္လာတဲ့အခါ  ကၽြန္မ တို႔မွာ ဒီအားသာခ်က္တစ္ခုက ဒီစာဖတ္ထားတဲ့အခံရယ္၊ စာေရးသူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေနတာရယ္ ေၾကာင့္ ကိုယ္က သူမ်ားကို ေျပာျပေနရတာေလ။ ဘယ္လိုခံယူမယ္ ဘယ္လိုစိတ္ထားထားရမယ္၊ ဘယ္လိုေပါ့ေပါ့ပါးပါးသြားရမယ္ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ ျဖစ္လာတဲ့အခါမွာလည္း ဒါေတြ က သိပ္ၿပီးေတာ့ ခံနိုင္ရည္ေတြရွိၿပီးသားျဖစ္သြားတာေပါ့။ ငယ္တုန္းက စိတ္ကေတာ့တစ္မ်ိ္ဳးေပါ့။ ႀကီးလာေတာ့ စာေတြလည္း ေရးလာတယ္။ ဘယ္လိုေနထိုင္မယ္၊ ဘယ္လိုစိတ္ထားမ်ိဳးထားမယ္၊ ေျပာဆိုမယ္၊ ျပဳမႈမယ္ကိစၥမ်ိဳးေတြ သူ႕အလိုလိုသိလာတဲ့အခါမွာ ဒါေတြက ခံနိုင္ရည္ရွိၿပီးသား ျဖစ္ သြားတာေပါ့ေနာ္။ အသက္အရြယ္နဲ႔ အေတြ႔အႀကံဳက အမ်ားႀကီးစကားေျပာတယ္ေပါ့ေနာ္။

၁၂။ အားလပ္ခ်ိန္ေလးေတြမွာေကာ စာေရးျခင္းအျပင္ တျခားဘာေလးေတြလုပ္ျဖစ္ေသးလဲ ဆရာမ။

ကၽြန္မ လူမႈေရးေလးေတြလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ပရဟိတလုပ္တဲ့ကိစၥမ်ိဳးေတြပါလာရင္လည္း လုပ္ ေပးတာေတြရွိတယ္။ ေနာက္စာေပကိစၥလိုဟာမ်ိ္ဳးမွာလည္း  တစ္ခါတစ္ေလအခေၾကးေငြ မရေသာ္ လည္း လိုက္လုပ္ေပးတာေလးေတြရွိပါတယ္။

၁၃။ စာဖတ္ျခင္းဆုိတာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝကို ဘယ္ေလာက္ အတုိင္းအတာအထိ ေျပာင္းလဲႏိုင္စြမ္း ရွိတယ္လို႔ ဆရာမထင္ပါသလဲ။

စာဖတ္ျခင္းဆိုတာ ေမွာင္ေနတဲ့ အထဲမွာ စာဖတ္တဲ့သူက အလင္းေရာင္ျမင္ႏိုင္တယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒီလူက ပိုၿပီးေတာ့ စာဖတ္ထားလို႔ရွိရင္ အလင္းကို သူမ်ားထက္ပိုပိုၿပီးေတာ့ ျမင္ႏိုင္တယ္ေပါ့။ အဲ့ ေတာ့ မဖတ္တဲ့သူထက္စာရင္ ဖတ္တဲ့သူက ပိုျမင္နိုင္တယ္ဆိုေတာ့ အဲ့ဒီပိုဖတ္တဲ့သူက ပိုျမင္နိုင္ တယ္ေပါ့။ အဲ့ေတာ့စာဖတ္ျခင္းက ဘယ္ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္စာကိုပဲဖတ္ဖတ္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာေတာ့ သူက အံဝင္ခြင္က် အသံုးဝင္တယ္။ ကၽြန္မတို႔ ေဟာေျပာတဲ့သူေတြအတြက္ဆို ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္ သိ သာေသးတယ္။ ကၽြန္မတို႔ ဖတ္ခဲ့တဲ့စာေလးက ဒီေနရာမွာအသံုးဝင္ရင္ ဖ်တ္ခနဲ သံုးလိုက္ရံုပဲေပါ့။ ဝမ္းစာဆိုတာ အဲ့ဒါကိုေျပာတာေပါ့။ ကိုယ္အတြင္းမွာဘာမွမရွိဘဲနဲ႕ ဘာမွေျပာလို႔မရဘူးျဖစ္ေနတယ္။ အဲ့လိုမ်ိဳးေပါ့ေနာ္။ က်က္ၿပီးေတာ့လည္း ေျပာလို႔မရဘူးေပါ့။ ကိုယ့္အေတြ႔အႀကံဳေတြပါမယ္၊ ပညာေတြ ပါမယ္ေပါ့။ အဲ့ေတာ့ ဒီစာဖတ္ျခင္းအက်ိဳးေက်းဇူးကေတာ့ ေျပာမကုန္ႏိုင္ေအာင္ကို မ်ားျပားလွပါတယ္။

၁၄။ လက္ရွိမွာ စာေပေလာကထဲတိုးဝင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ေတြကို ဆရာမအေနနဲ႔ အႀကံျပဳအားေပးစကားေလးေတြ နည္းနည္းေလာက္ေျပာေပးပါဦး။

မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ေတြအတြက္ကိုၾကေတာ့ ကၽြန္မတို႔တုန္းကလိုမဟုတ္ဘူး။ ခုက်ေတာ့ ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ့ သူတို႔ေရးခ်င္တာေလးေတြကို ေဖ့ဘုတ္မွာေရးခြင့္တယ္အခါ ကိုယ့္ရဲ႕ page ေပါ့။ ကိုယ့္ရဲ႕စာမ်က္ႏွာႀကီးတစ္ခုလံုးမွာ ကိုယ္ႀကိဳက္သလိုေရးလို႔ရတယ္။ Add လုပ္မယ့္သူမရွိဘူးေပါ့။ အယ္ဒီတာမရွိဘူး။ ႀကိဳက္တာတင္ေရးလို႔ရတယ္။ အဲ့ဒီမွာ comment ေတြကို ျပန္ဖတ္ရတဲ့အခါမွာ ပိုၿပီးေတာ့ေက်နပ္က်၊ သာယာက်တယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ အျပင္ဒီအေပၚမွာ ဒီလိုေရြးခ်ယ္ဖို႔ သူတို႔မွာ အင္အားနည္းလာတယ္။ မဂၢဇင္းေတြ အားနည္းလာတယ္။ ဒီမဂၢဇင္းေတြအေပၚကို ဖတ္ရႈသူ ပိုအား နည္းလာတာလည္းတစ္ပိုင္းေပါ့။ အဲ့မွာသူတို႔က ဒီေပၚမွာ ပိုၿပီးေတာ့ အာရံုဝင္စားမႈေတြ မ်ားလာတယ္ ေပါ့။ ပိုၿပီးေတာ့ ခိုင္မာခ်င္တယ္။ ပိုၿပီးေတာ့ ပရိသတ္ကိုေလ ရယူဖို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ စာအုပ္မွာလည္း ေရးၾက ပါ။ ဒီစာအုပ္ေပၚလည္း ျဖတ္သန္းၾကပါေနာ္။ အယ္ဒီတာစားပြဲေရွ႕က ျဖတ္သန္းၾကတဲ့အခါမွာ သူတို႔အတြက္ သက္ေရာက္မႈနဲ႔ ဂုဏ္တစ္ခုကလည္း မတူပါဘူး။ အဲ့ဒီလို ျဖတ္သန္းခြင့္ရနဲ့ စာေရးဆရာ ဆိုလို႔ရွိရင္ ပိုၿပီးေတာ့ ေလးစားအထင္ႀကီးၾကတယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲ့ေတာ့အခါက် ဒီအြန္လိုင္းေပၚမွာပဲ သာယာမေနဘဲ စာအုပ္ထုတ္မယ္ဆိုရင္လည္း စာအုပ္ထုတ္မယ့္အေပၚ ျဖတ္သန္းဖို႔အတြက္ကို ကဗ်ာဆိုလည္းကဗ်ာ၊ ဝတၳဳဆိုလည္း ဝတၳဳေပါ့ေနာ္။ ဥပမာ ေရႊအျမဳေတက ေရႊအသစ္က႑ဆိုလည္း စာေပမ်ိဳးဆက္သစ္ေတြအတြက္ ရည္ရြယ္တာဆိုေတာ့ ကိုယ္နာမည္တစ္ခုရေအာင္ ဝင္တိုးၾကည့္ သင့္ပါတယ္။ ဘာလို႔လည္းဆိုေတာ့ သူတစ္ပုဒ္ေကာင္း ေကာင္းရင္လည္း ဆုအျဖစ္ရသြားနိုင္တယ္။ ဆုရသြားတာနဲ႔ ကိုယ္နာမည္က ကေလာင္နာမည္က ဘာပဲေျပာေျပာ ခိုင္မာသြားၿပီေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒီလို႔ေပါ့ အြန္လိုင္းတစ္ခုအေပၚ အရမ္းႀကီးမသာယာဘဲနဲ႔ ဒီ Print ေတြေပၚ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ ေရးေစခ်င္တယ္။ ဒါက အျပဳသေဘာနဲ႔အႀကံျပဳတာပါေနာ္။

၁၅။ အခုဆိုရင္ ျမန္မာအမ်ိဳးသမီးေလးေတြကလည္း နယ္ပယ္အသီးသီးမွာ ေယာက်ာ္းသားေတြနဲ႔ ရင္ ေပါင္တန္းၿပီး၊ ကမာၻနဲ႔ရင္ေပါင္တန္းၿပီး ေနရာယူေအာင္ျမင္ေနၾကၿပီေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒီလို ရင္ေပါင္တန္းၿပီး ေအာင္ျမင္ေအာင္ႀကိဳးစားခ်င္တဲ့၊ ႀကိဳးစားေနဆဲ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးေတြအတြက္လည္း အႀကံျပဳအား ေပးစကားေလးေတြေျပာေပးပါဦး ဆရာမ။

ေနာက္ပိုင္းမွာ ဒီေက်ာင္းမွာ Genter ခြဲျခားမႈေတြေတာင္မွ အားလံုး ဆႏၵေတြျပၾကတာေပါ့ေနာ္။ ဆႏၵေတြျပၾကတယ္။ ဟိုးအရင္ေခတ္ေတြတုန္းက သူမ်ားႏိုင္ငံေတြမွာလည္းရွိခဲ့တယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲဒီ ေတာ့ အမ်ိဳးသားနဲ႔ အမ်ိဳးသမီးက အခုလက္ရွိအေျခေနမွာကို ေတာ္ေတာ္ေလးေတာင္ၾကာပါၿပီ။ ရင္ေပါင္တန္းၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္ေနတာဆိုေတာ့ အိ္မ္တစ္အိမ္မွာ နဂိုတုန္းက ေယာက္်ားလုပ္စာ တစ္ေယာက္ထဲနဲ႔ ရေပမဲ့ ခုမရေတာ့ဘူးေလ။ ခုမရေတာ့တဲ့အခါက် အမ်ိဳးသမီးေတြကလည္း ထြက္ၿပီး အလုပ္လုပ္ၾကတယ္။ အလုပ္လုပ္ၾကတဲ့အခါမွာ သူကစာေတြဖတ္ထားမယ္၊ သူမ်ားထက္ ထက္ထက္ ျမက္ျမက္ရွိမယ္ဆိုရင္ အမ်ိဳးသားေတြထက္ေတာင္ေတာ္ၿပီး ထိပ္တန္းေရာက္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြျဖစ္ လာမယ္ေပါ့ေနာ္။ အဲ့လိုမွ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ေယာက္်ားေရွ႕လက္ျဖန္႔ခံ ပိုက္ဆံေလးကိုပဲယူၿပီးေတာ့ အိမ္မွာ အိမ္ရွင္မ တာဝန္ေက်တဲ့သူလည္းရွိတယ္၊ တာဝန္မေက်တဲ့သူလည္းရွိတယ္။ အိ္မ္ရွင္မအလုပ္ကေလး လုပ္ၿပီးေတာ့ ကေလးေက်ာင္းႀကိဳေက်ာင္းပို႔နဲ႔ ၿပီးသြားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြလည္း အမ်ားႀကီီးရွိတယ္ေပါ့။ ဘဝေပးအေျခအေနေတြကေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ မတူႏိုင္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မကေတာ့ ဒီလို အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ေပါ့ေနာ္ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းထက္ မ်ားစြာေသာအေရးႀကီးတဲ့က႑ ေတြလည္း အမ်ားရွိတယ္။ အမ်ားႀကီးလုပ္လို႔ရတဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္လည္းရွိတယ္ေပါ့။ ကိုယ္က အိ္မ္ေထာင္ ျပဳလိုက္တာနဲ႔ ကိုယ့္ရဲ႕က႑ႀကီးတစ္ခု မၿပီးဆံုးသြား ေစခ်င္ဘူးေပါ့။ တစ္ခ်ိဳ႕က ကိုယ္ကဘြဲ႕ေတြ ရထားတယ္။ ဘြဲ႕ရၿပီးေတာ့ အလုပ္ကေလးကို တစ္နွစ္ေလာက္ပဲ လုပ္ရေသးတယ္။ အိမ္ေထာင္က် သြားတယ္။ အိမ္ေထာင္က်ၿပီးေနာက္ပိုင္း ကေလးေမြးဘာေမြးနဲ႔ အိမ္ထဲမွာပဲ ေနၿပီးေတာ့ သူ႔ဘဝက ဒီတိုင္းႀကီးပဲျဖစ္သြားတာေပါ့။ သူထပ္ၿပီးေတာ့ ဘာအလုပ္မွလည္းမလုပ္ေတာ့ဘူး။ သူရထားတဲ့ဘြဲ႔ ကလည္း အလကားျဖစ္သြားတယ္။ ဒီၾကားထဲသူက စာေပကိုမလိုက္စားဘဲနဲ႔ေနတယ္ဆိုရင္ သူရဲ႕ တျဖည္းျဖည္း အသိဉာဏ္ေရာ သူသင္ထားတဲ့ပညာေတြေကာကေလ တစ္ျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ဆံုးရႈံးသြား ရတာေပါ့။ အဲ့ဒီလို သူက သူမ်ားနဲ႔ယွဥ္တဲ့အခါမွာ ကိုယ္သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းေတြရွိမယ္။ ကိုယ္နဲ႔ တန္းတူလယ္ဗယ္တန္းေတြနဲ႔ယွဥ္တဲ့အခါမွာ သူကအရမ္းကြာသြားၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေလ ေနာက္က်တဲ့သူတစ္ေယာက္ျဖစ္သြားမယ္ေပါ့ေနာ္။ အခုအိမ္ထဲမွာ ေဖ့ဘုတ္သံုးၾကတဲ့အမ်ိဳးသမီး ေတြရွိမယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒီအသိပညာနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ အျပင္ကေနၿပီးေတာ့ ေလ့လာၿပီးသင္ယူထားတဲ့ပညာ ေတြနဲ႔က အားလံုးအေတြ႕အႀကံဳေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီး လူေလာကထဲ က်င္လည္ရေတာ့မယ့္ပညာနဲ႔ မတူ ဘူး။ လံုးဝကိုေပါ့ေနာ္။ အဲ့ဒီအခါက်ေတာ့ ထက္ထက္ျမက္ျမက္နဲ႔ အမွားအမွန္ဆင္ျခင္ၿပီးေတာ့ ထက္ ထက္ျမက္ျမက္နဲ႔ စြမ္းေဆာင္နိုင္တဲ႔ အမ်ိဳးသမီးေတြေပါ့ေနာ္။ အဲ့လိုမ်ိဳးေတြကို သေဘာက်တယ္။ အဲ ေနာက္ ကၽြန္မတို႔က ဒီ မိ္န္းကေလးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဒီ personalေတြ ခြဲျခားလိုက္မယ္ဆိုရင္ မင္းသမီးျဖစ္ခ်င္တာ၊ ေမာ္ဒယ္ျဖစ္ခ်င္တာ၊ အဆိုေတာ္ျဖစ္ခ်င္တာမ်ားတယ္။ ဒီစာေပဘက္က နည္း တယ္။ နည္းတဲ့အတြက္လည္း ဟိုဘက္မွာ အရွိန္ေတြက တအားတိုးတက္တယ္။ Miss ေတြေပၚလာ တယ္၊ သူတို႔ရဲ႕ဂီတဘက္ေတြမွာေပၚလာတယ္။ ဂီတဘက္ေပၚလာတဲ့ အဆိုေတြဘက္မွာလည္းေပၚ လာတယ္။ Chance ေတြလည္းသူတို႔ အခြင့္အလမ္းေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္။ အဲ့လိုမ်ိဳးေပၚလာၿပီး ဒီစာ ေပဘက္က် တျဖည္းျဖည္းဝါသနာပါတဲ့သူေတြက လုပ္ေတာ့လုပ္ၾကတယ္။ သူက သိပ္ၿပီးေတာ့ ေရွ႕ကို မေရာက္ဘူးေပါ့။ တျဖည္းျဖည္း နည္းနည္းလာတယ္။ အဲ့လိုခြဲျခားလိုက္မယ္ဆိုရင္ ေခတ္လူငယ္ေတြ ဟာ ဘာကိုအားသာေနမလဲဆိုရင္ အဲ့ဒီလိုင္းဘက္ေတြ ပိုအားသာေနမယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒါေလးကိုေတာ့ ကၽြန္မနည္းနည္း အားမရတာေပါ့ေနာ္။ အားမရတာဆိုတာေလ သူတို႔ရဲ႕ေလ႔လာမႈနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕သင္ယူမႈ ေပါ့ေနာ္ အဲ့ဒါေတြက တစ္လိုင္းတည္းမွာပဲ ထူးခၽြန္ေနတာမ်ိဳးေတြ မျဖစ္ေစခ်င္ဘူးေပါ့။ ကၽြန္မတို႔ ဘယ္ ေနရာမွာပဲျဖစ္ျဖစ္လုပ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ Miss ပဲလုပ္လုပ္၊ ဒီစာေပနယ္မွာပဲ လုပ္လုပ္၊ ဘယ္ေန ရာမွာပဲလုပ္လုပ္ေပါ့ စာေပနဲ႔ တြဲထားသင့္ပါတယ္။ တြဲထားတဲ့အခါမွသာ အသိပညာသူမ်ားထက္သာ မယ္ေပါ့ေနာ္။ ဒါေၾကာင့္ စာမ်ားမ်ားဖတ္ၾကဖို႔ပဲ အားလံုးကို အားေပးတုိက္တြန္းခ်င္ပါတယ္ရွင္။

စာဖတ္သူေတြအတြက္ ရသဝတၳဳေကာင္းေလးေတြအမ်ားႀကီးေရးဖြဲ႕ခဲ့တဲ့ ဆရာမ ေခ်ာအိမာန္ (မႏၱေလး) ရဲ႕ အေျဖေလးေတြထဲမွာ စာဖတ္သူေတြအတြက္၊ စာခ်စ္သူေတြအတြက္ သိမွတ္စရာေလး ေတြ အမ်ားႀကီးရလိုက္မယ္ထင္ပါတယ္။ အင္တာဗ်ဴးေမးခြန္းေလးေတြကို စိတ္ရွည္လက္ရွည္ေျဖၾကား ေပးခဲ့တဲ့ဆရာမကို ေက်းဇူးတင္ရွိသလို ဆက္လက္ၿပီးေတာ့လည္း စာေပေလာကမွာ ေအာင္ျမင္မႈ သရဖူေဆာင္းႏိုင္ပါေစ လို႔ ဂႏၳဝင္မွ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္ရွင္။