ဒါရိုက္တာႀကည္ၿဖဴသွ်င္နဲ႔ ၅ မိနစ္ အေမးေၿဖ အပိုင္း – ၁

blank
Photo Credit: https://www.facebook.com/kyiphyu.shin

ဒီအပတ္မွာေတာ့ ၿမန္မာ့ဒါရိုက္တာေလာကထဲ ထိပ္တန္းေရာက္ေအာင္ၿမင္ေနၿပီၿဖစ္တဲ့ အားက်အတုယူဖြယ္ မႀကည္ၿဖဴသွ်င္ရဲ႕အေႀကာင္းကို တင္ဆက္သြားမွာၿဖစ္ပါတယ္။ ကဲ ဂႏၲဝင္မဂၢဇင္းရဲ႕ စာဖတ္ပရိသတ္ႀကီးတို႔… မႀကည္ၿဖဴသွ်င္ရဲ႕ အာေဘာ္ေလးကို ဖတ္လိုက္ႀကရေအာင္ေနာ္။

(၁) – မႀကည္ၿဖဴသွ်င္ အေႀကာင္း အနည္းငယ္သိပါရေစရွင္။

– အမ အေဖက ဦးတင္ဝင္းသွ်င္( ျမန္မာစာဆရာ) အေမက ေဒၚခင္ေလးသိမ္႔(ဇာတ္ညႊန္းအကယ္ဒမီ ခင္ေလးသိမ္႔)၊ ပါ။ အမ မွာေမြးခ်င္းက (၃) ေယာက္ရွိတယ္။အမက အၾကီးဆံုးပါ။

(၂) – မႀကည္ၿဖဴသွ်င္ ဒါရိုက္တာအလုပ္ကို ဘယ္ႏွစ္ခုႏွစ္က စတင္ခဲ႔ၿပီး ဘယ္လိုပံုစံနဲ႔ စလုပ္ျဖစ္သြားတယ္ ဆိုတာေလးေျပာျပေပးပါဦး။

– စလုပ္ျဖစ္တာက ဆယ္တန္းျပီးခါစေလာက္ပါ။ ခန္႔မွန္းေျခ ၉၇ေလာက္ကျဖစ္မယ္။ ဝါသနာပါတာက ငယ္ငယ္ကတည္းက။ အမ (၆) တန္းႏွစ္ေလာက္ ကတည္းက အဖိုးနဲ႕႐ႈတင္ကို လုိက္ရင္းနဲ႔ဒီပတ္ဝန္းက်င္နဲ႔ ရင္းႏွီးတာ။ တကယ္ဝါသနာပါတာက ပန္းခ်ီပညာရပ္ပါ။ ဒါေပမယ္႔ ကိုယ္႔ပတ္ဝန္းက်င္ မိသားစုက ပန္းခ်ီကို သိပ္အားမေပးဘူး။ ဒါရိုက္တာနဲ႔ ပက္သက္တာၾကေတာ႔ မိသားစုက ပိုအားေပးတယ္။ အဖုိးရဲ႕အေမြလည္း ျဖစ္တာတစ္ေၾကာင္းေပါ့။ ပန္းခ်ီဆိုတာေတာ့ သက္မဲ႕ေတြ ဖန္တီးတဲ႔ အႏုပညာ၊ ဒါရိုက္တာဆိုတာက်ေတာ႔ သက္ရွိေတြဖန္တီးတာေပါ႔။ ဖန္တီးတာကို ဝါသနာပါတယ္။ ဆယ္တန္းျပီးေတာ႔ ဒါရိုက္တာ လုပ္မယ္ဆိုတာ ပိုျပီးေတာ႔ ခုိင္မာသြားခဲ႔တယ္။ တကၠသိုလ္စတက္တဲ႔ အခ်ိန္မွာ အေရးအခင္းျဖစ္ျပီးေက်ာင္းေတြ ပိတ္သြားတယ္။ အဲဒီမွာဒါရိုက္တာ စလုပ္ျဖစ္တယ္။ အဲတုန္းကအသက္က (၂၁) ႏွစ္။

(၃) – ဒီလုပ္ငန္းကို အမ စလုပ္ခါစက ဒါရိုက္တာေလာကထဲမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ သိပ္မရွိေသးဘူးဆိုေတာ႔ ဘယ္လိုအခက္အခဲေတြ ၾကံဳေတြ႕ခဲ႔ရၿပီး ဘယ္လိုကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းခဲ႔တယ္ ဆုိတာေလးကို သိပါရေစ။

– အဓိကက အမ်ိဳးသမီးဒါရိုက္တာေတြ ေတာ္ေတာ္ရွားတယ္။ အမ ေရွ႕မွာ မီသေလာက္က (၃) ေယာက္ေလာက္ပဲ။ ဒါရိုက္တာ အိအိခိုင္ေပါ႔။ သူ႕ေရွ႕မွာဆို ဒါရိုက္တာ သင္းသင္းယုတို႔၊ မင္းသမီးၾကီးေဒၚဝါဝါဝင္းေရႊတို႔ေတြေပါ့။ ေမေမလည္း ဒါရိုက္တာလုပ္ခဲ႔တယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဇာတ္ညႊန္းဘက္ကို  ေဇာက္ခ်သြားခဲ့တယ္။ ဒါရိုက္တာ မျဖစ္ခင္တုန္းကေတာ႔ ပတ္ဝန္းက်င္က ဒီအလုပ္ကေကာင္းတယ္ေပါ႔ အကုန္လံုးက အားေပးၾကတယ္။ တကယ္တန္းလက္ေတြ႕ ရိုက္တ႔ဲ အခ်ိန္ၾကေတာ႔ အခက္အခဲ ဆိုတာေတြ ေတြ႔ရတယ္။ အခက္အခဲဆုိတာက အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သီးသန္႔ၾကံဳရတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ ဒါရိုက္တာတုိင္းေပါ႔ အသစ္တိုင္းၾကံဳရတဲ႔ အခက္အခဲေတြပါ။ ဝါရင့္သရုပ္ေဆာင္ၾကီးေတြ ယံုၾကည္မႈရွိေအာင္ တည္ေဆာက္ရတယ္။ သူတို႔နားလည္ေအာင္ ေသခ်ာေျပာရတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ၾကည္ျဖဴဒါရိုက္တာ စလုပ္တဲ႔ အခ်ိန္တုန္းက မင္းသားမင္းသမီးေတြဆိုတာ တကယ္႔စူပါၾကီးေတြ။ ေျပာရမယ္ဆို ဝါရင့္သရုပ္ေဆာင္ေတြကို ဒါရိုက္တာ အသစ္ကေလးကကိုင္ရတာေပါ႔ေနာ္။ အရမ္းခက္ခဲတယ္။ ေငြေပးတိုင္းလည္း မရဘူး။ အဲဒီေခတ္က အႏုပညာသမားေတြက အႏုပညာ မာနရွိတယ္။ သူတို႔ကို အသစ္တစ္ေယာက္က ရိုက္ဖို႔ဆိုတာ အရမ္းခက္တယ္။ ေနာက္တစ္ခုက  ဗီဒီယိုအေနနဲ႔ဆိုရင္လည္း အဲဒီေခတ္တုန္းက အခုလိုစက္ေတြကလည္း မေကာင္းဘူး။ Editing ဆိုရင္လည္း စက္ပစၥည္းပိုင္းဆိုင္ရာ အားနည္းခ်က္ေလးေတြ ၾကံဳေတြ႕ခဲ႔ရတယ္။ (၅) ႏွစ္ေလာက္ေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ရုန္းကန္ ခဲ႔ရတယ္။ မိန္းကေလးျဖစ္တဲ႔အတြက္ ၾကံဳရတာတစ္ခုကေတာ႔ မိန္းကေလးဆိုတာထက္ အသက္ငယ္တာလည္း ပါတာေပါ႔။တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက ဒါရိုက္တာ လုပ္ႏိုင္တယ္ဆိုတာကို မယံုၾကည္ၾကဘူး။ ၾကည္ျဖဴသွ်င္က ရွဲဒိုးေပါ႔။ ၾကည္ျဖဴသွ်င္က နာမည္ပဲခံတာေပါ႔။ သူ႔ေနာက္ကြယ္မွာ သူ႕ကို လုပ္ေပးတဲ႔သူရွိတယ္ေပါ႔။ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ဒီလိုေတြလုပ္တယ္ဆုိတဲ႔ အေပၚမွာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးဆိုတဲ႔ မယံုၾကည္မႈေတြကေတာ႕ အမ်ားၾကီး ၾကံဳေတြ႔ခဲ႔ရတယ္။အဲဒီ ေရွးရိုးစဲြ အျမင္ေတြေၾကာင့္ ရွဲဒိုးဆိုတဲ့နာမည္ၾကီးကို အတပ္ခံခဲ႔ရတယ္။(၅)ႏွစ္ေလာက္ၾကာတဲ့အခါမွာ ေတာ့ “ဟုတ္တယ္” သူကတကယ္လုပ္ေနတဲ႔ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ဆုိျပီးေတာ့ အမကို အသိအမွတ္ျပဳခဲ့ၾကတာ။

(၄) – မႀကည္ၿဖဴသွ်င္ လုပ္ေနတဲ့ ပရဟိတလုပ္ငန္းေလးေတြ အေၾကာင္းေလးေတြလဲ မွ်ေဝေပးပါအံုးရွင္။

– ပရဟိတ အေနနဲ႔ စလုပ္ျဖစ္တာက ဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာတိကရဲ႕ ေရႊပါရမီ က်န္းမာေရး ေဖာင္ေဒးရွင္းမွာ စျပီးပါဝင္ခဲ့တာပါ။ နယ္လွည့္ျပီး ေဆးကုတဲ့ အခါ ကိုယ္တိုင္လုိက္ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ ခဲြစိတ္သူေတြအတြက္ ပညာေပးကားအတိုေလးေတြ ရိုက္ျဖစ္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရးေလာကထဲကို ေရာက္သြားခဲ႔တယ္။ NLD ပါတီထဲ ေရာက္သြားတယ္။ ေရာက္သြားတဲ႔ အေၾကာင္းအရင္းကလည္း ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ပရဟိတ တစ္မ်ိဳးပဲ။ ကိုယ့္ႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့  ျပည္သူေတြ ေကာင္းက်ိဳးအတြက္ တတ္ႏိုင္သမွ် ဝင္ကူတဲ့ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ႏိုင္ငံေရးဘက္ ေရာက္သြားေတာ႔ က်န္းမာေရးေဖာင္ေဒးရွင္းဘက္ကို မလွည္႔ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ အခ်ိန္မေပးႏိုင္တဲ့ သေဘာပါ။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာမွာလည္း ကြ်န္မအျမဲတမ္းေျပာတယ္ “ကြ်န္မက Politician တစ္ေယာက္မဟုတ္ဘူး။ policy ပိုင္းကိုသြားတဲ႔ ႏိုင္ငံေရးသမား တစ္ေယာက္မဟုတ္ဘူး။ စိတ္မဝင္စားဘူး၊ မကၽြမ္းက်င္ဘူး။ ၾကည္ျဖဳေျပာတဲ႔ ႏုိင္ငံေရးဆိုတာ “ႏိုင္ငံေရးသမားေတြအတြက္ ပရဟိတ သင္တန္းေက်ာင္းေထာင္တာမ်ိဳး၊ ႏိုင္ငံေရး အသိအျမင္ၾကြယ္ဝ ဖုိ႔အတြက္ ႏိုင္ငံတကာကဆရာေတြ၊ ျပည္တြင္းက ဆရာေတြနဲ႔ သင္တန္းပို႔ခ်ေပးတာမ်ိဳး။ တကယ့္ ႏိုင္ငံ့အေရးေတြကုိ သူတို႔ ထိထိေရာက္ေရာက္လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ အတြက္ သူတို႔လိုအပ္မယ္႔ capacity ျဖည့္ေပးတဲ့ဖက္ကို ၾကည္ျဖဴက လုပ္ေပးတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကက်ေတာ႔ ျပည္သူေတြ လႊတ္ေတာ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ျပီးျပည္သူေတြ လႊတ္ေတာ္ကို ဘယ္လိုတုိင္ၾကားလို႔ ရတယ္ဆိုတာကုိ ၾကည္ျဖဴတို႔ ဆက္သြယ္ေပးတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ျပည္သူေတြ ၾကံဳေတြ႕ရတဲ့ အခက္ခဲေတြကို သူတုိ႔ဘယ္လိုမ်ိဳး လႊတ္ေတာ္ကို တင္ျပလို႔ရမလဲဆုိတာေတြ၊ ေနာက္လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြ လိုအပ္တဲ့ အကူညီေတြရွိရင္လည္း ၾကည္ျဖဴတို႔ တတ္ႏုိင္တဲ့ဘက္က အကုန္ကူညီေပးတယ္ ဆုိေတာ့ ၾကည္ျဖဴတို႔သြားတဲ႔ ႏုိင္ငံေရးက ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ကူညီတဲ့ ႏုိင္ငံေရးေပါ႔။ ေရွ႕ဆက္ျပီးလည္း ၾကည္ျဖဴအျမဲတမ္းေျပာတယ္။ ကၽြန္မသည္ political လိုမ်ိဳး ႏိုင္ငံေရး လမ္းေၾကာင္းေတြ သြားမွာ မဟုတ္ဘူး။  ပရဟိတဆန္ေသာ ႏုိင္ငံေရးလမ္းေၾကာင္းကို သြားမယ္။ ႏိုင္ငံေရး အသိုင္းအဝိုင္းက လုပ္တဲ့ ပရဟိတေတြကိုေတာ႔ ၾကည္ျဖဴတုိ႔ တတ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ေပးတယ္။ အဲလိုပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ လက္ရွိ ပရဟိတေတြ လုပ္ေနပါတယ္။

(၅) – အႏုပညာ အလုပ္ေရာ၊ ပရဟိတ လုပ္ငန္းေတြပါ မအားမလပ္ လုပ္ေဆာင္ေနတယ္ဆိုေတာ့ တခါတရံ အားတာေလးမ်ားရွိရင္ အဲဒီအခ်ိန္ကို ဘယ္လိုအသံုးခ်ၿဖစ္လဲ။ အစ္မရဲ႕ အၿခားဝါသနာေလးေတြလဲ သိပါရေစရွင္။

– အရင္တုန္းကဆိုရင္ေတာ့ အားတဲ့ အခ်ိန္ဆိုတာရွိတယ္။ အခုက အားတဲ့ အခ်ိန္ဆိုတာ လံုးဝမရွိေတာ႔ဘူး။ ခုနကေျပာသလိုေပါ႔ ေခါင္းစဥ္ေတြကမ်ား ေနတဲ့ အခါၾကေတာ့ အားတဲ့ အခ်ိန္ဆိုတာ ကိုယ္အိပ္တဲ့ အခ်ိန္ပဲရွိေတာ့တာေပါ႔။ ၾကည္ျဖဴသြားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းက ပရဟိတဆန္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းဆိုေတာ့ ေနရာတိုင္းက ကူညီစရာေတြက မ်ားေနတယ္။ အဲလိုမ်ိဳးေတြပဲပရဟိတ အလုပ္ေတြနဲ႔ အႏုပညာအလုပ္ေတြ အတြက္ပဲအခ်ိန္က ျပည့္ေနတာေပါ႔ေလ။

မႀကည္ၿဖဴသွ်င္ရဲ႕ အားက်အတုယူဖြယ္ အင္တာဗ်ဴး အပိုင္း-၂ ကို ေနာက္အပတ္မွာ ဆက္လက္ တင္ဆက္သြားမွာ ၿဖစ္ပါတယ္။ ေစာင့္ေမွ်ာ္ဖတ္ရွုႀကပါေနာ္။

ဤေဆာင္းပါးကို ဂႏၲဝင္ မဂၢဇင္းမွ ေရးသားတင္ဆက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

အားက်သူမ်ား Share ႀကပါ။